„Polski jest cool A2/część I” to kolejna część popularnego kursu do nauki języka polskiego jako obcego. Część I to 10 lekcji obejmujących połowę materiału niezbędnego do opanowania języka na poziomie A2.
Student w jednym tomie otrzymuje podręcznik, część ćwiczeniową oraz pełne nagrania na płycie CD. Materiał gramatyczny i leksykalny prezentowany jest w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych, struktura każdej lekcji jest logiczna i konsekwentna, a ćwiczenia ciekawe i różnorodne.
Podręcznik pozwala ćwiczyć wszystkie sprawności językowe: rozumienie ze słuchu, czytanie, pisanie i mówienie. Zawiera wiele materiałów autentycznych, pozwalających lepiej poznać polskie realia, umożliwia również rozwijanie u uczących się kompetencji międzykulturowych. Podręcznik pomaga przygotować się do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie A2.
\n \n \n \n pytanie o informacje,\n \n \n \n \n \n por\xc3\xb3wnywanie,\n \n \n \n \n \n argumentowanie,\n \n \n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie potrzeby,\n \n \n \n \n \n przedstawianie si\xc4\x99,\n \n \n \n \n \n czas wolny,\n \n \n \n \n \n wyra\xc5\xbcenie preferencji,\n \n \n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie upodobania,\n \n \n \n \n relacje przestrzenne,\n \n \n \n miejsce,\n \n \n \n kierunek,\n \n \n \n instytucje u\xc5\xbcyteczno\xc5\x9bci publicznej,\n \n \n \n plan miasta,\n \n \n \n \xc5\x9brodki komunikacji,\n \n \n \n rodzaje budynk\xc3\xb3w,\n \n \n \n atrakcje turystyczne,\n \n \n \n dialogi sytuacyjne: pytanie o drog\xc4\x99,\n \n \n \n mo\xc5\xbcliwo\xc5\x9b\xc4\x87 dojazdu,\n \n \n \n przewodnik turystyczny po Lublinie. rozk\xc5\x82ad jazdy autobusu,\n \n \n \n transport publiczny,\n \n \n \n upodobania,\n \n \n \n preferencje relacje czasowe,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie aprobaty i dezaprobaty,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie zaskoczenia i zdziwienia,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie pragnie\xc5\x84,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie \xc5\xbcycze\xc5\x84,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie rado\xc5\x9bci,\n \n \n \n wznoszenie toast\xc3\xb3w,\n \n \n \n dzi\xc4\x99kowanie,\n \n \n \n zgoda,\n \n \n \n odmowa,\n \n \n \n posi\xc5\x82ki,\n \n \n \n dania,\n \n \n \n napoje,\n \n \n \n nakrycia sto\xc5\x82owe,\n \n \n \n przybory kuchenne,\n \n \n \n lokale gastronomiczne.,\n \n \n \n nawi\xc4\x85zywanie kontaktu,\n \n \n \n powitania,\n \n \n \n po\xc5\xbcegnania,\n \n \n \n przedstawianie kogo\xc5\x9b,\n \n \n \n pytanie o samopoczucie,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcenie samopoczucia,\n \n \n \n pro\xc5\x9bba o wolniejsze,\n \n \n \n m\xc3\xb3wienie,\n \n \n \n pro\xc5\x9bba o powt\xc3\xb3rzenie,\n \n \n \n sygnalizowanie,\n \n \n \n nieporozumienia,\n \n \n \n pro\xc5\x9bba o wyja\xc5\x9bnienie,\n \n \n \n przeliterowanie,\n \n \n \n formularze urz\xc4\x99dowe,\n \n \n \n narodowo\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n zainteresowania,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie opinii na temat pracy,\n \n \n \n formu\xc5\x82owanie uog\xc3\xb3lnie\xc5\x84,\n \n \n \n prezentacja osoby,\n \n \n \n prezentacje zawod\xc3\xb3w,\n \n \n \n opisywanie warunk\xc3\xb3w pracy,\n \n \n \n zawody przysz\xc5\x82o\xc5\x9bci,\n \n \n \n opis temperamentu,\n \n \n \n zapraszanie,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie opinii,\n \n \n \n braku preferencji,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcenie aprobaty,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie dezaprobaty,\n \n \n \n rekomendacja,\n \n \n \n recenzowanie,\n \n \n \n hobby,\n \n \n \n rozrywki,\n \n \n \n sport,\n \n \n \n kino,\n \n \n \n najlepszy aktor,\n \n \n \n nazywanie przedmiot\xc3\xb3w,\n \n \n \n okre\xc5\x9blanie cech przedmiot\xc3\xb3w,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie pro\xc5\x9bby oraz zgoda,\n \n \n \n odmowa spe\xc5\x82nienia pro\xc5\x9bby,\n \n \n \n wydawanie polece\xc5\x84,\n \n \n \n wra\xc5\xbcenie potrzeby,\n \n \n \n miniprezentacje os\xc3\xb3b,\n \n \n \n uzasadnianie,\n \n \n \n opisywanie os\xc3\xb3b,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcenie opinii,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie braku preferencji,\n \n \n \n opis osoby:wygl\xc4\x85d zewn\xc4\x99trzny,\n \n \n \n wiek,\n \n \n \n ubrania,\n \n \n \n moda,\n \n \n \n komplementy,\n \n \n \n plan dnia,\n \n \n \n przedmioty codziennego u\xc5\xbcytku,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie relacji czasowych zwi\xc4\x85zanych z rutyn\xc4\x85 dnia,\n \n \n \n rutyna dnia codziennego,\n \n \n \n pory dnia,\n \n \n \n dni tygodnia,\n \n \n \n godziny,\n \n \n \n przedmioty codziennego u\xc5\xbcytku.,\n \n \n \n Pytanie i wyra\xc5\xbcanie upodobania i preferencji,\n \n \n \n zakupy,\n \n \n \n artyku\xc5\x82y po\xc5\xbcywcze,\n \n \n \n towary,\n \n \n \n miary,\n \n \n \n wagi,\n \n \n \n opakowania,\n \n \n \n ilo\xc5\x9bci,\n \n \n \n rodzaje sklep\xc3\xb3w,\n \n \n \n pieni\xc4\x85dze,\n \n \n \n dieta wegetaria\xc5\x84ska,\n \n \n \n dieta wega\xc5\x84ska,\n \n \n \n dieta witaria\xc5\x84ska,\n \n \n \n dieta frutaria\xc5\x84ska,\n \n \n \n poziom A2,\n \n \n \n odmiana przez przypadki,\n \n \n \n mianownik,\n \n \n \n nominative,\n \n \n \n dope\xc5\x82niacz,\n \n \n \n genitive,\n \n \n \n celownik,\n \n \n \n dative,\n \n \n \n biernik,\n \n \n \n accusative,\n \n \n \n narz\xc4\x99dnik,\n \n \n \n instrumental,\n \n \n \n miejscownik,\n \n \n \n locative,\n \n \n \n liczba pojedyncza,\n \n \n \n singular,\n \n \n \n liczba mnoga,\n \n \n \n plural,\n \n \n \n zaimki osobowe,\n \n \n \n personal pronouns,\n \n \n \n stopie\xc5\x84 wy\xc5\xbcszy przymiotnik\xc3\xb3w,\n \n \n \n stopie\xc5\x84 najwy\xc5\xbcszy przymiotnik\xc3\xb3w,\n \n \n \n comparativea adjectives,\n \n \n \n superlative adjectives.,\n \n \n \n Opisywanie wydarze\xc5\x84 z przesz\xc5\x82o\xc5\x9bci,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcenie relacji czasowych zwi\xc4\x85zanych z przesz\xc5\x82o\xc5\x9bci\xc4\x85,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie mo\xc5\xbcliwo\xc5\x9bci i zdolno\xc5\x9bci,\n \n \n \n pytanie i m\xc3\xb3wienie o upodobaniach w przesz\xc5\x82o\xc5\x9bci,\n \n \n \n historia,\n \n \n \n daty,\n \n \n \n informacje biograficzne,\n \n \n \n wydarzenia z historii Polski,\n \n \n \n kalendarium wydarze\xc5\x84 kulturalnych i artystycznych,\n \n \n \n kartki z kalendarza,\n \n \n \n polscy nobli\xc5\x9bci,\n \n \n \n \xc5\x9bwi\xc4\x99ta\n \n \n
\n