12 obszernych jednostek lekcyjnych, lekcja wprowadzająca, lekcja okolicznościowa „Boże Narodzenie”, zeszyt ćwiczeń z kluczem, tabele gramatyczne oraz nagrania w formie plików dźwiękowych dostępne online
POLSKI JEST COOL A1, część I” to podręcznik przeznaczony dla osób rozpoczynających naukę języka polskiego jako obcego.
W jednym tomie zawarto 12 jednostek lekcyjnych, które składają się z kilku podrozdziałów, lekcję wprowadzającą, lekcję okolicznościową „Boże Narodzenie”, zeszyt ćwiczeń z kluczem, tabele gramatyczne oraz nagrania w formie plików dźwiękowych dostępnych na stronie internetowej.
W podręczniku znajduje się również pierwsza część kursu fonetyki języka polskiego z nagraniami.
Każda lekcja zawiera różnorodne ćwiczenia rozwijające sprawność rozumienia ze słuchu, czytania, mówienia i pisania. Wykorzystano w nich materiały autentyczne, takie jak: diagramy, ulotki, menu w restauracji, repertuar kin czy tabele kursu walut, które pozwalają lepiej poznać polskie realia.
Zamieszczone w podręczniku teksty wzorowane są na tekstach oryginalnych, a dialogi imitują sytuacje komunikacyjne z życia codziennego.
Dobór i kolejność wprowadzania materiału gramatycznego zostały podporządkowane praktyce językowej, a gramatyka nigdy nie jest ćwiczona w izolacji od prezentowanej w danej lekcji leksyki. Zapamiętaniu reguł gramatycznych służą przejrzyste i logiczne tabele umieszczone dodatkowo na końcu książki.
\n \n \n \n zdolno\xc5\x9bci,\n \n \n \n \n \n plan dnia,\n \n \n \n \n \n przedstawianie si\xc4\x99,\n \n \n \n \n upodobania kulinarne,\n \n \n \n nazwy produkt\xc3\xb3w spo\xc5\xbcywczych,\n \n \n \n nazwy posi\xc5\x82k\xc3\xb3w,\n \n \n \n opis produkt\xc3\xb3w spo\xc5\xbcywczych,\n \n \n \n menu na \xc5\x9bniadanie,\n \n \n \n menu na obiad,\n \n \n \n menu na kolacj\xc4\x99,\n \n \n \n M\xc3\xb3j ulubiony,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie mo\xc5\xbcliwo\xc5\x9bci,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie relacji czasowych,\n \n \n \n struktura Jak cz\xc4\x99sto\xe2\x80\xa6?,\n \n \n \n czasowniki opisuj\xc4\x85ce hobby,\n \n \n \n przys\xc5\x82\xc3\xb3wki okre\xc5\x9blaj\xc4\x85ce cz\xc4\x99stotliwo\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n codziennie,\n \n \n \n cz\xc4\x99sto,\n \n \n \n od czasu do czasu,\n \n \n \n zadawanie pyta\xc5\x84,\n \n \n \n okre\xc5\x9blanie cech os\xc3\xb3b i rzeczy,\n \n \n \n kolory,\n \n \n \n przymiotniki okre\xc5\x9blaj\xc4\x85ce cechy,\n \n \n \n kr\xc3\xb3tkie dialogi,\n \n \n \n prezentacja osoby,\n \n \n \n opis rzeczy,\n \n \n \n opis cechy,\n \n \n \n odmiana przez przypadki,\n \n \n \n verb cases,\n \n \n \n mianownik,\n \n \n \n dope\xc5\x82niacz,\n \n \n \n celownik,\n \n \n \n biernik,\n \n \n \n narz\xc4\x99dnik,\n \n \n \n miejscownik,\n \n \n \n koniugacje czasownik\xc3\xb3w,\n \n \n \n Tradycje \xc5\x9bwi\xc4\x85teczne w Polsce,\n \n \n \n Bo\xc5\xbce Narodzenie w Polsce,\n \n \n \n Christmas,\n \n \n \n sk\xc5\x82adanie \xc5\xbcycze\xc5\x84,\n \n \n \n Lekcja wprowadzaj\xc4\x85ca,\n \n \n \n Rodzaje polece\xc5\x84,\n \n \n \n polskie samog\xc5\x82oski,\n \n \n \n polskie sp\xc3\xb3\xc5\x82g\xc5\x82oski.,\n \n \n \n pytanie i podawanie adresu,\n \n \n \n zamawianie taks\xc3\xb3wki,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie relacji przestrzennych (miejsce i kierunek),\n \n \n \n okre\xc5\x9blenie lokalizacji,\n \n \n \n zwracanie czyjej\xc5\x9b uwagi (pytanie o drog\xc4\x99),\n \n \n \n liczebniki 20 - 100,\n \n \n \n adres,\n \n \n \n podstawowe instytucje u\xc5\xbcyteczno\xc5\x9bci publicznej,\n \n \n \n rodzaje budynk\xc3\xb3w,\n \n \n \n zakupy w sklepie spo\xc5\xbcywczym,\n \n \n \n zakupy w kiosku,\n \n \n \n zakupy w sklepie papierniczym,\n \n \n \n zakupy w aptece,\n \n \n \n liczebniki 100 - 1000,\n \n \n \n kursy walut,\n \n \n \n nazwy sklep\xc3\xb3w,\n \n \n \n artyku\xc5\x82y spo\xc5\xbcywcze,\n \n \n \n papiernicze,\n \n \n \n lekarstwa,\n \n \n \n kosmetyki,\n \n \n \n przedmioty codziennego u\xc5\xbcytku.,\n \n \n \n plan tygodnia,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcenie mo\xc5\xbcliwo\xc5\x9bci,\n \n \n \n rutyna dnia codziennego,\n \n \n \n pory dnia,\n \n \n \n nazwy dni tygodnia,\n \n \n \n przys\xc5\x82\xc3\xb3wki okre\xc5\x9blaj\xc4\x85ce cz\xc4\x99stotliwo\xc5\x9b\xc4\x87 (zawsze,\n \n \n \n nigdy,\n \n \n \n rzadko itp.).i\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n jecha\xc4\x87,\n \n \n \n spa\xc4\x87,\n \n \n \n my\xc4\x87 si\xc4\x99,\n \n \n \n chcie\xc4\x87,\n \n \n \n m\xc3\xb3c,\n \n \n \n musie\xc4\x87,\n \n \n \n nazwy kraj\xc3\xb3w,\n \n \n \n j\xc4\x99zyki,\n \n \n \n liczebniki 11 - 20,\n \n \n \n odmiana czasownika by\xc4\x87,\n \n \n \n odmiana czasownika m\xc3\xb3wi\xc4\x87,\n \n \n \n odmiana czasownika rozumie\xc4\x87,\n \n \n \n odmiana czasownika wiedzie\xc4\x87 w czasie tera\xc5\xbaniejszym,\n \n \n \n prezentacja os\xc3\xb3b,\n \n \n \n relacje godzinowe o od do,\n \n \n \n umawianie si\xc4\x99 na spotkanie,\n \n \n \n rozmowa telefoniczna,\n \n \n \n liczebniki porz\xc4\x85dkowe 1 - 24,\n \n \n \n repertuar kina,\n \n \n \n dialog w kawiarni,\n \n \n \n dialog w restauracji,\n \n \n \n wyra\xc5\xbcanie upodoba\xc5\x84,\n \n \n \n menu kawiarni,\n \n \n \n menu restauracji,\n \n \n \n nazwy napoj\xc3\xb3w,\n \n \n \n nazwy da\xc5\x84,\n \n \n \n nazwy potraw,\n \n \n \n m\xc3\xb3wienie o upodobaniach kulinarnych,\n \n \n \n zamawianie da\xc5\x84 w kawiarni i restauracji,\n \n \n \n dzi\xc4\x99kowanie,\n \n \n \n przepraszanie,\n \n \n \n pytanie o samopoczucie,\n \n \n \n podawanie numeru telefonu,\n \n \n \n podawanie numeru dokumentu to\xc5\xbcsamo\xc5\x9bci,\n \n \n \n podawanie adresu e-mailowego,\n \n \n \n literowanie imienia i nazwiska,\n \n \n \n pomy\xc5\x82ka telefoniczna,\n \n \n \n pro\xc5\x9bba o powt\xc3\xb3rzenie,\n \n \n \n liczebniki 1 - 10,\n \n \n \n powitanie,\n \n \n \n po\xc5\xbcegnanie,\n \n \n \n - wymowa,\n \n \n \n akcent,\n \n \n \n intonacja,\n \n \n \n dialogi w stylu formalnym,\n \n \n \n dialogi w stylu nieformalnym,\n \n \n \n Przedstawianie si\xc4\x99,\n \n \n \n zaw\xc3\xb3d,\n \n \n \n zaj\xc4\x99cie,\n \n \n \n narodowo\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n miejsce pracy i zamieszkania,\n \n \n \n hobby,\n \n \n \n zainteresowania,\n \n \n \n wygl\xc4\x85d zewn\xc4\x99trzny\n \n \n
\n