LaboLAB, badawcze pracownie przyrodnicze oraz multimedialna baza wiedzy, to dziewięć zestawów do nauczania biologii, chemii, fizyki i geografii, które pozwalają przeprowadzić ciekawe i angażujące lekcje dzięki kompletnym elementom do wykonania dziesiątek doświadczeń i eksperymentów, a także tradycyjnym i multimedialnym pomocom dla uczniów i nauczycieli.
Każdy zestaw LaboLAB składa się z rozbudowanego pakietu wyposażenia do przeprowadzania eksperymentów i projektów, drukowanych materiałów dla uczniów, rozbudowanego podręcznika metodycznego dla nauczyciela, a także multimedialnych i interaktywnych materiałów, na które składają się symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia i testy.
Dostępne na platformie multimedialne treści są uzupełnieniem i integralną częścią każdego zestawu LaboLAB. Więcej informacji o zestawach: www.labolab.pl.
Podczas pracy z modułem Zmieniająca się planeta Ziemia uczniowie poznają warstwy Ziemi i budują jej model. Tworzą także układ płyt litosfery i analizują mapy, aby wychwycić zależności między trzęsieniami ziemi, erupcjami wulkanów i położeniem płyt tektonicznych. W tym module są omawiane erupcje wulkanów oraz proces formowania się skał na skutek stygnięcia lawy. Uczniowie badają dostępne w zestawie próbki skał i porównują ich rodzaje. Ponadto wykonują symulację cyklu skalnego, aby przekonać się, jak poszczególne typy skał mogą zmieniać się w zależności od warunków. Tworzą model przebiegu erozji, wietrzenia i osadzania się materiału skalnego. Zmieniając działanie różnych czynników, na przykład poprzez dodanie “roślinności”, przekonują się, w jaki sposób erozja wpływa na formy ukształtowania terenu.
Uczniowie poznają znaczenie różnych typów map, porównują je i zyskują wiedzę o tym, co mówią nam one o formach ukształtowania terenu i położeniu akwenów. Uczniowie omawiają też tworzenie się warstw skalnych i powstawanie skamielin. Dowiadują się, że warstwy skalne zawierające skamieliny tworzą się w miarę upływu czasu, co umożliwia naukowcom określenie, kiedy poszczególne organizmy żyły na Ziemi. Finalnie, w ramach tego modułu, uczniowie zastanawiają się, w jaki sposób zmiany na Ziemi wpływają na życie człowieka. Erozja gleby jest przedstawiona jako problem dla rolnictwa, a uczniom stawia się wyzwanie opracowania kilku modeli, które go rozwiążą. Testują oni swoje rozwiązania, analizują wyniki i przedstawiają klasie wyciągnięte z nich wnioski.
\n \n \n \n rock,\n \n \n \n \n \n geology,\n \n \n \n \n \n Earth,\n \n \n \n \n \n weathering,\n \n \n \n \n \n erosion,\n \n \n \n \n \n crust,\n \n \n \n \n \n landform,\n \n \n \n \n \n sedimentary rock,\n \n \n \n \n \n sedimentation,\n \n \n \n \n \n magma,\n \n \n \n \n \n melt,\n \n \n \n \n \n melting,\n \n \n \n \n \n land,\n \n \n \n \n \n layers,\n \n \n \n \n \n water,\n \n \n \n \n \n soil,\n \n \n \n \n \n sediment,\n \n \n \n \n \n Earth's crust,\n \n \n \n \n \n igneous rock,\n \n \n \n \n \n pressure,\n \n \n \n \n \n age,\n \n \n \n \n \n fossils,\n \n \n \n \n \n geological process,\n \n \n \n \n \n ocean,\n \n \n \n \n \n time,\n \n \n \n \n \n canyon,\n \n \n \n \n \n landscape,\n \n \n \n \n \n surface,\n \n \n \n \n \n rocks,\n \n \n \n \n \n igneous,\n \n \n \n \n \n sedimentary,\n \n \n \n \n \n metamorphic,\n \n \n \n \n \n metamorphic rock,\n \n \n \n \n \n volcano,\n \n \n \n \n \n lava,\n \n \n \n \n \n rock cycle,\n \n \n \n \n \n cycle,\n \n \n \n \n \n temperature,\n \n \n \n \n \n heat,\n \n \n \n \n \n transport,\n \n \n \n \n \n eruption,\n \n \n \n \n \n sand,\n \n \n \n \n \n layer,\n \n \n \n \n \n mantle,\n \n \n \n \n \n core,\n \n \n \n \n \n inner core,\n \n \n \n \n \n outer core,\n \n \n \n \n \n dinosaur,\n \n \n \n \n \n lake,\n \n \n \n \n \n sediments,\n \n \n \n \n \n extinct,\n \n \n \n \n \n extinction,\n \n \n \n \n \n skeleton,\n \n \n \n \n \n bones,\n \n \n \n \n \n river,\n \n \n \n \n \n valley,\n \n \n \n \n \n plain,\n \n \n \n \n \n area,\n \n \n \n \n \n continent,\n \n \n \n \n \n cool,\n \n \n \n \n \n cooling,\n \n \n \n \n \n volcanic,\n \n \n \n \n \n building blocks of science,\n \n \n \n \n \n bbs,\n \n \n \n \n \n material,\n \n \n \n \n \n nickel,\n \n \n \n \n \n iron,\n \n \n \n \n \n model,\n \n \n \n \n \n plate,\n \n \n \n \n \n plate tectonics,\n \n \n \n \n \n current,\n \n \n \n \n \n plate boundary,\n \n \n \n \n \n igneous rocks,\n \n \n \n \n \n divergent boundary,\n \n \n \n \n \n divergent,\n \n \n \n \n \n convergent boundary,\n \n \n \n \n \n convergent,\n \n \n \n \n \n mountain,\n \n \n \n \n \n hill,\n \n \n \n \n \n living things,\n \n \n \n \n \n fossil,\n \n \n \n \n \n eroded,\n \n \n \n \n \n weather,\n \n \n \n \n dating,\n \n \n \n reptiles,\n \n \n \n environment,\n \n \n \n eras,\n \n \n \n evolution,\n \n \n \n fish,\n \n \n \n geological time,\n \n \n \n life,\n \n \n \n mammals,\n \n \n \n mammoth,\n \n \n \n marine,\n \n \n \n period,\n \n \n \n periods,\n \n \n \n rock formation,\n \n \n \n sea,\n \n \n \n sequence,\n \n \n \n strata,\n \n \n \n stratification,\n \n \n \n stratum,\n \n \n \n trilobites,\n \n \n \n invertebrates,\n \n \n \n vertebrates,\n \n \n \n years,\n \n \n \n formation,\n \n \n \n speed,\n \n \n \n flow,\n \n \n \n interactive,\n \n \n \n literacy,\n \n \n \n reader,\n \n \n \n 4,\n \n \n \n 4th,\n \n \n \n fourth grade,\n \n \n \n reading,\n \n \n \n matter,\n \n \n \n mineral,\n \n \n \n minerals,\n \n \n \n Earth\xe2\x80\x99s layers,\n \n \n \n Earth\xe2\x80\x99s crust,\n \n \n \n Earth\xe2\x80\x99s mantle,\n \n \n \n Earth\xe2\x80\x99s core,\n \n \n \n Earth's surface,\n \n \n \n scientific theory,\n \n \n \n scientific,\n \n \n \n theory,\n \n \n \n science,\n \n \n \n plate boundaries,\n \n \n \n volcanoes,\n \n \n \n mountains,\n \n \n \n collide,\n \n \n \n collision,\n \n \n \n Himalayas,\n \n \n \n Cascades,\n \n \n \n mountain range,\n \n \n \n volcanic mountains,\n \n \n \n North America,\n \n \n \n Asia,\n \n \n \n Mount Everest,\n \n \n \n earthquake,\n \n \n \n slide,\n \n \n \n fault,\n \n \n \n Ring of Fire,\n \n \n \n Pacific Ocean,\n \n \n \n erupt,\n \n \n \n hills,\n \n \n \n valleys,\n \n \n \n plains,\n \n \n \n plateaus,\n \n \n \n plateau,\n \n \n \n world,\n \n \n \n map,\n \n \n \n landforms,\n \n \n \n wind,\n \n \n \n ice,\n \n \n \n waves,\n \n \n \n wave,\n \n \n \n freeze,\n \n \n \n freezing,\n \n \n \n erode,\n \n \n \n gravity,\n \n \n \n glacier,\n \n \n \n snow,\n \n \n \n delta,\n \n \n \n Great Lakes,\n \n \n \n limestone,\n \n \n \n shale,\n \n \n \n sedimentary rocks,\n \n \n \n metamorphic rocks,\n \n \n \n granite,\n \n \n \n gneiss,\n \n \n \n marble,\n \n \n \n petrologist,\n \n \n \n career,\n \n \n \n fossil formation,\n \n \n \n simulation,\n \n \n \n simulations,\n \n \n \n life in ecosystems,\n \n \n \n transportation,\n \n \n \n organism,\n \n \n \n organic,\n \n \n \n inorganic,\n \n \n \n body,\n \n \n \n reptile,\n \n \n \n fossilization,\n \n \n \n mineralization,\n \n \n \n decaying,\n \n \n \n soft tissues,\n \n \n \n hard tissues,\n \n \n \n remains,\n \n \n \n death,\n \n \n \n dead,\n \n \n \n paleontology,\n \n \n \n paleontologist,\n \n \n \n scientist,\n \n \n \n factor,\n \n \n \n animal,\n \n \n \n mid-ocean ridge,\n \n \n \n mid-ocean,\n \n \n \n ocean ridge,\n \n \n \n ridge,\n \n \n \n Earth's layers,\n \n \n \n tectonics,\n \n \n \n tectonic,\n \n \n \n boundary,\n \n \n \n biosphere,\n \n \n \n geosphere,\n \n \n \n grow,\n \n \n \n growing,\n \n \n \n mechanical,\n \n \n \n natural,\n \n \n \n physical,\n \n \n \n plant,\n \n \n \n precipitation,\n \n \n \n rain,\n \n \n \n rainwater,\n \n \n \n roots,\n \n \n \n topsoil,\n \n \n \n tree,\n \n \n \n trunk,\n \n \n \n wood,\n \n \n \n planet,\n \n \n \n tectonic plate,\n \n \n \n continents,\n \n \n \n oceans,\n \n \n \n solid,\n \n \n \n float\n \n \n
\n