Narzędzie do prowadzenia steamowych zajęć dydaktycznych na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Mata STEAM to również świetny sposób na wprowadzenie najmłodszych dzieci w świat technologii i informatyki. Zajęcia z wykorzystaniem Maty STEAM otwierają umysł i pobudzają kreatywność dziecka, dają poczucie sprawczości i wytrwałość w dążeniu do celu, zachęcają do działania w grupie, a tym samym kształtują kompetencje przyszłości.
Edukacyjna Mata STEAM z interaktywną obudową cyfrową to połączenie sprawdzonego rozwiązania – maty do kodowania z profesjonalną i bezpieczną cyfrową obudową interaktywną. To efekt współpracy światowego lidera w tworzeniu zasobów cyfrowych – polskiej firmy Learnetic SA z Fundacją Cyfrowy Dialog, która od wielu lat wspiera tysiące nauczycieli w podnoszeniu kompetencji TIK i w zakresie innowacyjnych metod nauczania.
Cele i korzyści obudowy cyfrowej:
Ponad 150 interaktywnych ćwiczeń i zestaw rozbudowanych scenariuszy zajęć.
Interaktywne zadania, gry i inne aktywności dostosowane do dziecka w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym.
Ćwiczenia uzupełniające zagadnienia ze scenariuszy (m.in. ćwiczenia w zakresie kompetencji kluczowych).
Karty pracy do organizacji zabaw stolikowych lub pracy indywidualnej.
Drukowalne elementy do wykorzystania na Macie STEAM, które można personalizować według możliwości i potrzeb grupy.
Cele i korzyści w pracy z Matą STEAM:
Doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i orientacji przestrzennej.
Rozwijanie umiejętności matematycznych, wyobraźni przestrzennej, znajomości kierunków i orientacji w przestrzeni.
Kształtowanie postawy współpracy, poszukiwania rozwiązań, wytrwałości w dążeniu do celu, analitycznego myślenia oraz rozwiązywania problemów.
Rozwój świadomego korzystania z nowych technologii i poczucia sprawczości.
Wsparcie w edukacji zgodnej z nurtem higieny cyfrowej.