Interaktywna matematyka z treścią. Ćwiczenia to materiał do pracy z dziećmi w celu utrwalania umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych, wymagających czasem kreatywności, innego spojrzenia na problem. Pokazują, że w matematyce nie ma jednego sposobu na rozwiązanie, a czasem jest kilka różnych poprawnych odpowiedzi. Różnorodność tematów zadań pokazuje uczniom fakt, że matematyka jest wokół nich, praktycznie wszędzie.
Publikacja jest dostępna nieodpłatnie na platformie www.Dzwonek.pl. Zawiera liczne ćwiczenia interaktywne, gry i symulacje, które znakomicie urozmaicają i ułatwiają naukę. Ta interaktywna pozycja świetnie nadaje się do pracy grupowej w klasie przy tablicy interaktywnej, wyświetlaczu multimedialnym lub w pracowni komputerowej, a także do pracy indywidualnej w szkole i w domu przy użyciu komputera, smartfona lub tabletu.
Interaktywna matematyka z treścią. Ćwiczenia została przygotowana przy użyciu narzędzia mAuthor na zasadzie wolnych licencji Creative Commons – Uznanie Autorstwa 3.0 Polska, na podstawie materiałów Agaty Ludwy i Marii Lorek - autorek licznych publikacji dla nauczycieli i uczniów, w tym podręczników szkolnych.
Wiedza dziecka powstaje w wyniku jego aktywnego działania. Jak podkreśla prof. Z. Semadeni - wiedza matematyczna tworzy się w umyśle dziecka w wyniku długoletniego procesu, w którym podstawową rolę pełnią samodzielnie wykonywane czynności, takie jak: przeliczanie przedmiotów, układanie żetonów, dopasowanie do siebie wyciętych figur geometrycznych. Proponujemy ich wykorzystywanie również podczas rozwiązywania zadań interaktywnych. Podobnie jak stosowanie zadań interaktywnych do pracy w grupach. Uczniowie mogą przygotowywać w określonym czasie rozwiązanie określonego zadania za pomocą rysunków i konkretów. Każda grupa prezentuje innym własne strategie rozwiązań, a na koniec sprawdzają prawidłowość rozwiązań.
Interaktywne ćwiczenia automatycznie i na bieżąco wspomagają ucznia w pracy, wskazując dobre i złe odpowiedzi oraz nagradzając za każde poprawnie rozwiązane zadanie i każdą ukończoną stronę. Dziecko może powtórzyć i poprawić swoje odpowiedzi tyle razy, ile jest to konieczne i nigdy nie zostanie bez pomocy. Nauczyciele lub rodzice mogą w każdej chwili sprawdzić w raporcie postępy pracy: ilość zrealizowanych zadań, próby rozwiązywania i popełniane błędy. Dodatkowo e-podręcznik zapamiętuje wszystkie odpowiedzi udzielone przez ucznia, więc nie ma obaw o kontynuację pracy w kolejnych sesjach. Praca bez stałego dostępu do Internetu jest możliwa po pobraniu e-ćwiczeń na bezpłatną aplikację mLibro, dostępną dla systemów Windows, iOS oraz Android.