Serdecznie zapraszamy do pracy z interaktywnym Repetytorium z matematyki, które umożliwia Twoim uczniom powtórzenie, sprawdzenie i ugruntowanie wiedzy z przedmiotu w zakresie wyznaczonym przez obowiązującą podstawę programową.
Cały materiał jest dostępny bezpłatnie dla uczniów i nauczycieli w roku szkolnym 2017/18!
Dzięki trzem różnym typom zasobów przygotowanych dla każdej części materiału, Repetytorium może być z powodzeniem użyte do pracy w klasie (np. przy użyciu tablicy multimedialnej, rzutnika lub
w pracowni komputerowej), jak i w ramach pracy samodzielnej uczniów.
To doskonałe narzędzie do indywidualizacji kształcenia oraz do organizacji pracy zgodnie z metodologią odwróconej klasy.
W celu ułatwienia pracy z Repetytorium struktura materiału została tak przygotowana, aby odpowiadała podziałowi tematów w najpopularniejszych podręcznikach.
Autorem materiału Repetytorium z matematyki jest dyplomowany nauczyciel matematyki, Pan Tomasz Ogrodnik.
Interaktywna lekcja została stworzona przez zespół Learnetic SA pod kierownictwem Pani Magdaleny Zarach.
Czym jest Repetytorium?
Repetytorium to zestaw zasobów interaktywnych przygotowanych z myślą o pracy w klasie w czasie lekcji powtórzeniowych oraz jako materiały do samodzielnej pracy uczniów. Każdy temat w nim zawarty został opracowany w formie trzech niezależnych zasobów interaktywnych:
Lekcja powtórzeniowa to zestaw podstawowych informacji w postaci animacji, filmów, zdjęć, ilustracji i krótkich tekstów wraz z odpowiadającymi im ćwiczeniami interaktywnymi. Materiał został stworzony z przeznaczeniem do wykorzystania na lekcji (praca na tablicy interaktywnej/rzutniku) lub jako materiał dla uczniów do samodzielnej powtórki materiału. Wszystkie ćwiczenia interaktywne wyposażone są w system sprawdzania oraz automatyczne podpowiedzi.
Sprawdź się to zasób interaktywny przygotowany z myślą o samodzielnej pracy uczniów, w którym uczniowie sami mogą sprawdzić stan swojej wiedzy z danego działu. Materiał składa się wyłącznie
z ćwiczeń interaktywnych, ale formuła materiału wykracza poza ramy typowego testu. W czasie pracy z każdym ćwiczeniem uczniowie otrzymują informację zwrotną na temat swoich odpowiedzi.
W każdej chwili mogą sprawdzić ilość poprawnych i błędnych rozwiązań, a także skorzystać z podpowiedzi. Dodatkowo uczniowie mają dostęp do zbiorczego raportu ze wszystkich stron. Jeśli uczeń uzna, że jego wiedza jest niewystarczająca, zawsze może sięgnąć do wybranych lekcji powtórzeniowych i przypomnieć sobie wymagane informacje.
Praca klasowa to zasób interaktywny dostępny jedynie dla nauczycieli. Nauczyciel może automatycznie sprawdzić stan wiedzy całej klasy bez konieczności ręcznego sprawdzania klasówek – wystarczy zadać wybrany materiał uczniom do pracy samodzielnej w pracowni komputerowej lub jako praca domowa. Platforma edukacyjna mCourser dostarcza pełen raport na temat wyników każdego ucznia oraz wielu cennych informacji związanych ze sposobem jego pracy.
Struktura materiału:
Klasa IV
1. Liczby naturalne
2. Rachunki pisemne
3. Figury geometryczne
4. Ułamki zwykłe
5. Ułamki dziesiętne
6. Pola figur
7. Prostopadłościany i sześciany
Klasa V
1. Liczby naturalne
2. Figury geometryczne
3. Ułamki zwykłe
4. Ułamki dziesiętne
5. Pola figur
6. Liczby cąłkowite
Klasa VI
1. Liczby naturalne i ułamki
2. Figury geometryczne
3. Liczby dodatnie i ujemne
4. Procenty
5. Prędkość, droga i czas
6. Wyrażenia algebraiczne
Jak pracować z Repetytorium?
W najprostszym modelu wykorzystania Repetytorium możemy posłużyć się lekcją powtórzeniową
w klasie, korzystając z tablicy interaktywnej, rzutnika lub pracowni komputerowej. W drugim kroku możemy zadać uczniom zasób sprawdź się lub przeprowadzić pracę klasową przy pomocy trzeciego zasobu o tej samej nazwie.
Jak pracować z Repetytorium metodą odwróconej klasy?
Repetytorium może być z łatwością użyte do efektywnej pracy metodą odwróconej klasy. Na początku należy zadać uczniom zasoby interaktywne sprawdź się. Po analizie wyników i zdefiniowaniu, które zagadnienia sprawiają największe problemy, należy skupić się na nich podczas lekcji powtórzeniowej. Na koniec nadchodzi czas na sprawdzenie wiedzy – przy pomocy pracy klasowej.
Korzystanie z Repetytorium jest możliwe przez platformę www.mCourser.pl w trybie online lub bez podłączenia do Internetu przez aplikację mLibro dostępną do pobrania ze strony głównej www.mCourser.pl.
\n \n \n \n o\xc5\x9b liczbowa,\n \n \n \n \n \n dodawanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n odejmowanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n kwadrat,\n \n \n \n \n \n u\xc5\x82amki dziesi\xc4\x99tne,\n \n \n \n \n \n por\xc3\xb3wnywanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n prostok\xc4\x85t,\n \n \n \n \n \n obw\xc3\xb3d,\n \n \n \n \n \n u\xc5\x82amki zwyk\xc5\x82e,\n \n \n \n \n \n liczby mieszane,\n \n \n \n \n \n por\xc3\xb3wnywanie,\n \n \n \n \n \n rozszerzanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n skracanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n punkt,\n \n \n \n \n \n prosta,\n \n \n \n \n \n p\xc3\xb3\xc5\x82prosta,\n \n \n \n \n \n \xc5\x82amana,\n \n \n \n \n \n odcinek,\n \n \n \n \n \n k\xc4\x85ty,\n \n \n \n \n \n liczby naturalne,\n \n \n \n \n \n zadania tekstowe,\n \n \n \n \n \n dzielenie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n mno\xc5\xbcenie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n liczby ca\xc5\x82kowite,\n \n \n \n \n \n por\xc3\xb3wnywanie liczb ujemnych,\n \n \n \n \n \n u\xc5\x82amek dziesi\xc4\x99tny,\n \n \n \n \n \n dodawanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w dziesi\xc4\x99tnych,\n \n \n \n \n \n odejmowanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w dziesi\xc4\x99tnych,\n \n \n \n \n \n mno\xc5\xbcenie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w dziesi\xc4\x99tnych,\n \n \n \n \n \n dzielenie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w dziesi\xc4\x99tnych,\n \n \n \n \n \n por\xc3\xb3wnywanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w dziesi\xc4\x99tnych,\n \n \n \n \n \n tr\xc3\xb3jk\xc4\x85t,\n \n \n \n \n \n romb,\n \n \n \n \n \n trapez,\n \n \n \n \n \n rachunki pami\xc4\x99ciowe,\n \n \n \n \n \n procent,\n \n \n \n \n \n procenty,\n \n \n \n \n \n obliczanie procentu,\n \n \n \n \n \n dzia\xc5\x82ania na procentach,\n \n \n \n \n \n u\xc5\x82amki niew\xc5\x82a\xc5\x9bciwe,\n \n \n \n \n \n pr\xc4\x99dko\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n droga,\n \n \n \n \n \n czas,\n \n \n \n \n \n obliczanie pr\xc4\x99dko\xc5\x9bci,\n \n \n \n \n \n obliczanie drogi,\n \n \n \n \n \n obliczanie pr\xc4\x99dko\xc5\x9bci cia\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n pr\xc4\x99dko\xc5\x9b\xc4\x87 cia\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n podzia\xc5\x82 tr\xc3\xb3jk\xc4\x85t\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n podzia\xc5\x82 czworok\xc4\x85t\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n deltoid,\n \n \n \n \n \n boki,\n \n \n \n \n \n pola powierzchni,\n \n \n \n \n \n dzia\xc5\x82ania pami\xc4\x99ciowe,\n \n \n \n \n \n rozwini\xc4\x99cia dziesi\xc4\x99tne,\n \n \n \n \n \n rozwini\xc4\x99cia okresowe,\n \n \n \n \n \n okres,\n \n \n \n \n \n u\xc5\x82amek zwyk\xc5\x82y,\n \n \n \n \n \n wsp\xc3\xb3lny mianownik,\n \n \n \n \n \n wyra\xc5\xbcenia algebraiczne,\n \n \n \n \n \n wyra\xc5\xbcenie algebraiczne,\n \n \n \n \n \n niewiadoma,\n \n \n \n \n \n niewiadome,\n \n \n \n \n \n rozwi\xc4\x85zywanie r\xc3\xb3wna\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n rozwi\xc4\x85zywanie r\xc3\xb3wnania,\n \n \n \n \n \n szukanie niewiadomej,\n \n \n \n \n \n redukcja,\n \n \n \n \n \n redukcja wyraz\xc3\xb3w podobnych,\n \n \n \n \n \n obliczanie warto\xc5\x9bci wyra\xc5\xbce\xc5\x84 algebraicznych,\n \n \n \n \n \n obliczanie warto\xc5\x9bci wyra\xc5\xbce\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n zapisywanie wyra\xc5\xbce\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n zapisywanie wyra\xc5\xbce\xc5\x84 algebraicznych,\n \n \n \n \n \n odczytywanie wyra\xc5\xbce\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n odczytywanie wyra\xc5\xbce\xc5\x84 algebraicznych,\n \n \n \n \n \n liczba ca\xc5\x82kowita,\n \n \n \n \n \n liczby na osi liczbowej,\n \n \n \n \n \n zaznaczanie liczb na osi liczbowej,\n \n \n \n \n \n dodawanie liczb ca\xc5\x82kowitych,\n \n \n \n \n \n odejmowanie liczb ca\xc5\x82kowitych,\n \n \n \n \n \n mno\xc5\xbcenie liczb ca\xc5\x82kowitych,\n \n \n \n \n \n dzielenie liczb ca\xc5\x82kowitych,\n \n \n \n \n \n por\xc3\xb3wnywanie liczb ca\xc5\x82kowitych,\n \n \n \n \n \n dodawanie pisemne,\n \n \n \n \n \n odejmowanie pisemne,\n \n \n \n \n \n mno\xc5\xbcenie pisemne,\n \n \n \n \n \n dzielenie pisemne,\n \n \n \n \n \n u\xc5\x82amek,\n \n \n \n \n \n u\xc5\x82amki,\n \n \n \n \n \n o\xc5\x9b,\n \n \n \n \n \n zamiana u\xc5\x82amk\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n prostopad\xc5\x82o\xc5\x9bcian,\n \n \n \n \n \n sze\xc5\x9bcian,\n \n \n \n \n \n figury przestrzenne,\n \n \n \n \n \n \xc5\x9bciana,\n \n \n \n \n \n kraw\xc4\x99d\xc5\xba,\n \n \n \n \n \n wierzcho\xc5\x82ek,\n \n \n \n \n \n siatka prostopad\xc5\x82o\xc5\x9bcianu,\n \n \n \n \n \n liczby ujemne,\n \n \n \n \n \n liczby ujemne na osi liczbowej,\n \n \n \n \n \n zaznaczanie liczb ujemnych na osi liczbowej,\n \n \n \n \n \n liczba ujemna,\n \n \n \n \n \n warto\xc5\x9b\xc4\x87 bezwzgl\xc4\x99dna,\n \n \n \n \n \n warto\xc5\x9b\xc4\x87 bezwzgl\xc4\x99dna liczby,\n \n \n \n \n \n u\xc5\x82amki na osi liczbowej,\n \n \n \n \n \n wyra\xc5\xbcenia dwumianowane,\n \n \n \n \n \n dodawanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w sposobem pisemnym,\n \n \n \n \n \n dodawanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w dziesi\xc4\x99tnych sposobem pisemnym,\n \n \n \n \n \n odejmowanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w sposobem pisemnym,\n \n \n \n \n \n odejmowanie u\xc5\x82amk\xc3\xb3w dziesi\xc4\x99tnych sposobem pisemnym,\n \n \n \n \n \n figura,\n \n \n \n \n \n figury,\n \n \n \n \n \n geometria,\n \n \n \n \n \n geometryczne,\n \n \n \n \n \n figury geometryczne,\n \n \n \n \n \n mierzenie,\n \n \n \n \n \n d\xc5\x82ugo\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n k\xc4\x85t,\n \n \n \n \n \n mierzenie k\xc4\x85t\xc3\xb3w,\n \n \n \n \n \n wielok\xc4\x85t,\n \n \n \n \n \n wielok\xc4\x85ty,\n \n \n \n \n \n obw\xc3\xb3d prostok\xc4\x85ta,\n \n \n \n \n \n obw\xc3\xb3d kwadratu,\n \n \n \n \n \n dzielenie z reszt\xc4\x85,\n \n \n \n \n \n osie liczbowe,\n \n \n \n \n \n zaznaczanie na osi,\n \n \n \n \n \n dodawanie liczb naturalnych,\n \n \n \n \n \n odejmowanie liczb naturalnych,\n \n \n \n \n \n mno\xc5\xbcenie liczb naturalnych,\n \n \n \n \n \n dzielenie liczb naturalnych,\n \n \n \n \n \n s\xc5\x82owny zapis liczb,\n \n \n \n \n \n zapisywanie liczb s\xc5\x82ownie,\n \n \n \n \n \n pole,\n \n \n \n \n \n powierzchnia,\n \n \n \n \n \n jednostki kwadratowe,\n \n \n \n \n \n prostokat,\n \n \n \n \n \n pole powierzchni,\n \n \n \n \n \n jednostka kwadratowa,\n \n \n \n \n \n ar,\n \n \n \n \n \n hektar,\n \n \n \n \n \n metr kwadratowy,\n \n \n \n \n \n pole prostok\xc4\x85ta,\n \n \n \n \n \n pole kwadratu,\n \n \n \n \n \n zamiana jednostek,\n \n \n \n \n \n pole powierzchni prostopad\xc5\x82o\xc5\x9bcianu,\n \n \n \n \n \n rachunki pami\xc4\x99ciowe pot\xc4\x99gi pot\xc4\x99gowanie kolejno\xc5\x9b\xc4\x87 wykonywania dzia\xc5\x82a\xc5\x84 przybli\xc5\xbcanie rachunek pisemny wielokrotno\xc5\x9b\xc4\x87 dzielnik podzielno\xc5\x9b\xc4\x87 liczby pierwsze liczby z\xc5\x82o\xc5\xbcone rozk\xc5\x82ad na czynniki pierwsze,\n \n \n \n \n pole powierzchni jednostka kwadratowa ar hektar metr kwadratowy pole prostok\xc4\x85ta pole kwadratu zamiana jednostek,\n \n \n \n pole rombu,\n \n \n \n pole trapezu,\n \n \n \n pole r\xc3\xb3wnoleg\xc5\x82oboku,\n \n \n \n pole tr\xc3\xb3jk\xc4\x85ta,\n \n \n \n pot\xc4\x99gi,\n \n \n \n pot\xc4\x99gowanie,\n \n \n \n kolejno\xc5\x9b\xc4\x87 wykonywania dzia\xc5\x82a\xc5\x84,\n \n \n \n przybli\xc5\xbcanie,\n \n \n \n rachunek pisemny,\n \n \n \n wielokrotno\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n dzielnik,\n \n \n \n podzielno\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n liczby pierwsze,\n \n \n \n liczby z\xc5\x82o\xc5\xbcone,\n \n \n \n rozk\xc5\x82ad na czynniki pierwsze,\n \n \n \n k\xc4\x85ty przyleg\xc5\x82e,\n \n \n \n k\xc4\x85ty wierzcho\xc5\x82kowe,\n \n \n \n k\xc4\x85ty odpowiadaj\xc4\x85ce,\n \n \n \n k\xc4\x85ty naprzemianleg\xc5\x82e,\n \n \n \n czworok\xc4\x85t,\n \n \n \n r\xc3\xb3wnoleg\xc5\x82obok,\n \n \n \n pole powierzchni prostopadlo\xc5\x9bcianu\n \n \n
\n