„Matematyka. To rozumiem!” to najnowocześniejszy produkt multimedialny przeznaczony do nauki matematyki (z elementami języka angielskiego) na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Produkt pokrywa w 100% polską podstawę programową, inspirując się przy tym najnowocześniejszymi metodami dydaktycznymi pochodzącymi z Finlandii, pokazującymi rolę matematyki w codzienności.
Zawartość zestawu dla klasy 2:
1164 ekranów multimedialnych, kilkanaście angażujących i ciekawych rodzajów ćwiczeń,
145 zróżnicowanych lekcji,
przewodniki metodyczne dla nauczyciela i tradycyjne pomoce dydaktyczne,
karty pracy dla nauczyciela
trzy bezterminowe licencje dla nauczyciela,
na tablice interaktywne, komputery, tablety i inne urządzenia (technologia HTML5),
możliwość pracy offline i online,
systemy mobilizujące uczniów do nauki (nagrody, animacje) informujące ich o postępach
Metodologia
„Matematyka. To rozumiem!” cechuje się najnowocześniejszą metodologią, która pokazuje uczniom rolę matematyki w codzienności, zakłada eksperymentowanie z liczbami, uczy, że dobry wynik może zostać otrzymany różnymi sposobami.
Materiał opracowany został w oparciu o trzy rodzaje operacji: konkretne, wyobrażone i abstrakcyjne. Przykładowo: zagadnienia związane z dziesiątkowym systemem pozycyjnym opracowano w taki sposób, aby umożliwić uczniowi przejście od czynności konkretnych (liczenie klocków) przez wyobrażone (liczenie pieniędzy) do abstrakcji (operowanie liczbami).
Ważnym elementem metodologii programu jest nauczanie realistyczne: ćwiczenia pokazują zastosowanie matematyki w codzienności, pokazują upływ czasu, uczą umiejętności mierzenia czy ważenia przedmiotów, wykonywania doświadczeń losowych czy obliczeń pieniężnych. Co więcej zastosowano tutaj także bezpośrednie odniesienie do doświadczeń ucznia (np. droga do szkoły albo rozkład jazdy), dzięki czemu dziecko łatwiej utrwala praktyczne umiejętności, a nauka matematyki odbywa się w sposób nieuświadomiony.
Wypróbuj!
Oprogramowanie działa poprawnie na większości urządzeń typu: tablet, smartfon, komputer stacjonarny, laptop oraz tablicach interaktywnych i na monitorach dotykowych, na systemach Windows, Android oraz iOS.
Do poprawnego działania zasobów edukacyjnych konieczne jest korzystanie z poniższych przeglądarek i systemów operacyjnych.
Chrome - od wersji 17, oraz wyższe wersje
Firefox - od wersji 4.0, oraz wyższe wersje
Safari od wersji 5.0 wzwyż; iOS Safari od wersji 7 oraz wyższe wersje
Windows - wersje 7,8,8.1,10 i wyższe (Chrome i Firefox)
Apple Mac OSx - od wersji 10.08 i wyższe (Safari)
iOS - od wersji 7.1.2 (Safari)
Android 5.0.2; 7.1.1; 8.0 (Chrome i Edge)
Linux (Chrome i Firefox)
\n \n \n \n iloczyn,\n \n \n \n \n \n dodawanie,\n \n \n \n \n \n Mno\xc5\xbcenie,\n \n \n \n \n \n odejmowanie,\n \n \n \n \n \n suma,\n \n \n \n \n \n mno\xc5\xbcenie,\n \n \n \n \n \n d\xc5\x82ugo\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n r\xc3\xb3\xc5\xbcnica,\n \n \n \n \n \n sto,\n \n \n \n \n \n liczba,\n \n \n \n \n \n geometria,\n \n \n \n \n \n dziesi\xc4\x85tki,\n \n \n \n \n \n system,\n \n \n \n \n \n dziesi\xc4\x99tny,\n \n \n \n \n \n kropki,\n \n \n \n \n \n \xc5\x82\xc4\x85czenie,\n \n \n \n \n \n odwzorowywanie,\n \n \n \n \n \n sprawdzanie,\n \n \n \n \n \n podsumowanie,\n \n \n \n \n \n setki,\n \n \n \n \n \n odcinek,\n \n \n \n \n \n tabliczka,\n \n \n \n \n \n por\xc3\xb3wnywanie,\n \n \n \n \n \n Tysi\xc4\x85c,\n \n \n \n \n \n godzina,\n \n \n \n \n \n pomiar,\n \n \n \n \n \n figura,\n \n \n \n \n \n mierzenie,\n \n \n \n \n \n \xc5\x82amig\xc5\x82\xc3\xb3wki,\n \n \n \n \n \n grupa,\n \n \n \n \n \n zesp\xc3\xb3\xc5\x82,\n \n \n \n \n \n wsp\xc3\xb3\xc5\x82praca,\n \n \n \n \n \n dwa,\n \n \n \n \n \n cztery,\n \n \n \n \n \n czas,\n \n \n \n \n \n p\xc3\xb3\xc5\x82,\n \n \n \n \n \n przestrze\xc5\x84,\n \n \n \n \n \n Rysowanie,\n \n \n \n \n \n jedno\xc5\x9bci,\n \n \n \n \n \n Liczba,\n \n \n \n \n \n zegar,\n \n \n \n \n \n o\xc5\x9b,\n \n \n \n \n \n Dzielenie,\n \n \n \n \n \n podzia\xc5\x82,\n \n \n \n \n \n gry,\n \n \n \n \n \n czynnik,\n \n \n \n \n \n pole,\n \n \n \n \n \n obw\xc3\xb3d,\n \n \n \n \n \n symetria,\n \n \n \n \n \n praktyka,\n \n \n \n \n \n zastosowanie,\n \n \n \n \n \n odleg\xc5\x82o\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n pojemno\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n kwadrat,\n \n \n \n \n \n bry\xc5\x82a,\n \n \n \n \n \n iloraz,\n \n \n \n \n \n Pomiar,\n \n \n \n \n \n warto\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n rysowanie,\n \n \n \n \n \n bry\xc5\x82y,\n \n \n \n \n \n cyfra,\n \n \n \n \n \n kwadrat liczbowy,\n \n \n \n \n \n liczby,\n \n \n \n \n \n przeliczanie,\n \n \n \n \n \n liczbowy,\n \n \n \n \n \n pieni\xc4\x85dze,\n \n \n \n \n \n centymetr,\n \n \n \n \n \n masa,\n \n \n \n \n \n Figura,\n \n \n \n \n \n tr\xc3\xb3jk\xc4\x85t,\n \n \n \n \n \n prostok\xc4\x85t,\n \n \n \n \n \n kszta\xc5\x82t,\n \n \n \n \n \n grupy,\n \n \n \n \n \n milimetr,\n \n \n \n \n \n cena,\n \n \n \n \n \n litr,\n \n \n \n \n \n zadanie,\n \n \n \n \n \n trzy,\n \n \n \n \n \n ci\xc4\x85g,\n \n \n \n \n \n metr,\n \n \n \n \n \n pi\xc4\x99\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n pisemne,\n \n \n \n \n \n wykres,\n \n \n \n \n \n wskaz\xc3\xb3wk,\n \n \n \n \n \n po,\n \n \n \n \n \n tyle,\n \n \n \n \n \n samo,\n \n \n \n \n \n odjemna,\n \n \n \n \n \n odjemnik,\n \n \n \n \n \n czworok\xc4\x85t,\n \n \n \n \n \n dzia\xc5\x82anie,\n \n \n \n \n \n dzielenie,\n \n \n \n \n \n reszta,\n \n \n \n \n \n cent,\n \n \n \n \n \n euro,\n \n \n \n \n \n moneta,\n \n \n \n \n \n zbi\xc3\xb3r,\n \n \n \n \n \n woda,\n \n \n \n \n \n Sze\xc5\x9bcian,\n \n \n \n \n \n prostopad\xc5\x82o\xc5\x9bcian,\n \n \n \n \n \n sto\xc5\xbcek,\n \n \n \n \n \n kula,\n \n \n \n \n \n ostros\xc5\x82up,\n \n \n \n \n \n walec,\n \n \n \n \n \n problem,\n \n \n \n \n \n rozwi\xc4\x85zanie,\n \n \n \n \n \n o\xc5\x9b liczbowa,\n \n \n \n \n \n kombinatoryka,\n \n \n \n \n \n dziesi\xc4\x99\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n sk\xc5\x82adniki,\n \n \n \n \n \n Przedmiot,\n \n \n \n \n \n konkret,\n \n \n \n \n \n otoczenie,\n \n \n \n \n \n kwadrans,\n \n \n \n \n \n wskaz\xc3\xb3wki,\n \n \n \n \n \n konstruowanie,\n \n \n \n \n \n Dodawanie,\n \n \n \n \n \n memo,\n \n \n \n \n \n czwarta,\n \n \n \n \n \n cz\xc4\x99\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n trzecia,\n \n \n \n \n \n kartka,\n \n \n \n \n \n sk\xc5\x82adanie,\n \n \n \n \n \n czapka,\n \n \n \n \n \n podwajanie,\n \n \n \n \n \n wielokrotno\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n Gry,\n \n \n \n \n \n waga,\n \n \n \n \n \n kilogram,\n \n \n \n \n \n ko\xc5\x82o,\n \n \n \n \n \n linijka,\n \n \n \n \n \n ilo\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n \n \n tysi\xc4\x85c,\n \n \n \n \n \n rzut,\n \n \n \n \n \n up\xc5\x82yw,\n \n \n \n \n ci\xc4\x99\xc5\xbcar,\n \n \n \n karta pracy,\n \n \n \n karty pracy,\n \n \n \n karta,\n \n \n \n pdf,\n \n \n \n powierzchnia,\n \n \n \n por\xc3\xb3wnanie,\n \n \n \n mniejszy,\n \n \n \n wi\xc4\x99kszy,\n \n \n \n mapa,\n \n \n \n droga,\n \n \n \n monety,\n \n \n \n wielko\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n powi\xc4\x99kszenie,\n \n \n \n pomniejszenie,\n \n \n \n odbicie,\n \n \n \n lustro,\n \n \n \n kilometr,\n \n \n \n cz\xc4\x99\xc5\x9bci,\n \n \n \n po\xc5\x82owa,\n \n \n \n \xc4\x87wier\xc4\x87,\n \n \n \n Obj\xc4\x99to\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n decylitr,\n \n \n \n ciecz,\n \n \n \n napoje,\n \n \n \n wp\xc3\xb3\xc5\x82 do,\n \n \n \n minuta,\n \n \n \n pozycja,\n \n \n \n parzysta,\n \n \n \n nieparzysta,\n \n \n \n par,\n \n \n \n palindromy,\n \n \n \n linia,\n \n \n \n prosta,\n \n \n \n dzia\xc5\x82ania,\n \n \n \n zero,\n \n \n \n piramida,\n \n \n \n boki,\n \n \n \n obj\xc4\x99to\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n mililitr,\n \n \n \n przepis,\n \n \n \n kucharski,\n \n \n \n Prosta,\n \n \n \n p\xc3\xb3\xc5\x82prosta,\n \n \n \n punkt,\n \n \n \n k\xc4\x85t,\n \n \n \n \xc5\x82amana,\n \n \n \n konstrukcja,\n \n \n \n kolumna,\n \n \n \n do\xc5\x9bwiadczenie,\n \n \n \n badanie,\n \n \n \n eksperyment,\n \n \n \n pr\xc3\xb3g,\n \n \n \n dziesi\xc4\x85tkowy,\n \n \n \n gram,\n \n \n \n rzymska,\n \n \n \n dziesi\xc4\x99\xc4\x87 pieni\xc4\x85dze,\n \n \n \n zadania,\n \n \n \n Kszta\xc5\x82t,\n \n \n \n \xc5\x9bciana,\n \n \n \n kraw\xc4\x99d\xc5\xba,\n \n \n \n podstawa,\n \n \n \n przedmiot,\n \n \n \n setka,\n \n \n \n dziesi\xc4\x85tka,\n \n \n \n jedno\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n ko\xc5\x9bci,\n \n \n \n rzutki,\n \n \n \n odwrotno\xc5\x9b\xc4\x87,\n \n \n \n analiza,\n \n \n \n wzrokowa,\n \n \n \n Odejmowanie,\n \n \n \n porz\xc4\x85dkowanie,\n \n \n \n ci\xc4\x85gi,\n \n \n \n liczbowe,\n \n \n \n Czas,\n \n \n \n tabela,\n \n \n \n pytanie,\n \n \n \n odpowied\xc5\xba,\n \n \n \n dane,\n \n \n \n perspektywa,\n \n \n \n widok,\n \n \n \n pr\xc3\xb3g dziesi\xc4\x85tkowy,\n \n \n \n gra,\n \n \n \n godziny,\n \n \n \n minuty,\n \n \n \n noc,\n \n \n \n dzie\xc5\x84,\n \n \n \n Sto,\n \n \n \n mieszczenie,\n \n \n \n wcze\xc5\x9bniej,\n \n \n \n p\xc3\xb3\xc5\xbaniej,\n \n \n \n wi\xc4\x99ksze,\n \n \n \n mniejsze,\n \n \n \n grafy,\n \n \n \n Odcinek,\n \n \n \n miara,\n \n \n \n motyl\n \n \n
\n